Styrelsemöten 2026
Protokoll
Vi diskuterade kring vårt deltagande i veckans kampanj för att medvetandegöra människor om vikten att välja ett parti i årets riksdagsval, som främjar hyresgästernas intressen. Nyckelordet är förstås marknadshyror, som alla tidöpartier vill införa. Det vill inte vi, eftersom det skulle orsaka kraftigt höjda hyror och noll inflytande på vårt boende.
I övrigt skulle vi diskutera kommande aktiviteter, men beslöt att bordlägga detta till efter sommaren.
Vi förberedde Hyresgästlördagen, som infaller lördagen den 25/4 kl 15-16. Ett flygblad som agiterar inför aktionen godkändes för utskick. Förhoppningen är att vi skall få respons och nya medlemmar.
Bostadsmötet förbereddes likaså och en kallelse godkändes för utdelning.
Siddhi informerade om kommande förhandlingar om ett boinflytandekontrakt med Uppsalahem.
Vi beslutade att ha bostadsmöte den 6/5 kl 18.30 och föreslår för Uppsalahem att ha samrådsmöte den 7/5 kl 10.30, med rundvandring.
Vi beslutade också att fortsätta med våra Hyresgästlördagar. Första tillfället satte vi till den 25/4 kl 15. Siddhi skall göra ett flygblad som förbereder för detta.
Det första styrelsemötet är det konstituerande styrelsemötet. Här fördelade vi ansvarsposterna. Se vår presentation!
Den enda skillnaden från förra året är att Jane inte längre är med.
![]() Styrelseprotokoll 20260225 |
